مروری بر تاریچه کرئو ، پیشرو در صنعت لیتوگرافی

کرئو، پیشتاز صنعت پیش از چاپ و لیتوگرافی

شرکت آرم برند کرئو - تولید کننده دستگاه پلیت ستر لیتوگرافی - فراتک کرئو که با نام کریو به صورت عامیانه نیز شناخته می شود در سال 1983 تأسیس شد. Creo Inc. و بخش اصلی آن، CreoScitex، بعنوان رهبر جهانی در زمینه صنعت هنرهای گرافیک و صنعت چاپ است. از جمله دستگاه های پلیت ستر لیتوگرافی شناخته شده در ایران می توان به پلیت ستر کرئو اشاره کرد. پلیتستر کرئو به صورت پلیت ستر کرئو آنلاین و پلیتستر آفلاین کرئو نیز مورد استفاده می شوند.

CreoScitex بیش از ۳۰۰ محصول تولید می کند. از جمله محصولات کرئو می توان به :

  • دوربین های دیجیتال حرفه ای (professional digital cameras) .
  • پروفرهای چاپ، چاپگرهای جوهرافشان برای پیشنمایش خروجی نهایی چاپ (Inkjet Proofers) .
  • دستگاه لیتوگرافی پیش از چاپ از جمله، پلیت ستر حرارتی کرئو، ایمجستر فیلم کرئو و پروفرهای چاپ (Creo Thermal Platesetter, Creo Imagesetter, Creo Proofer).
  • اسکنرهای صنعتی رنگی (Color Scanning Imaging system)
  • نرم افزار گردش کار پیش از لیتوگرافی و چاپ (Color Workflow System)
  • سیستم چاپ دیجیتال افست (Di – On-Press Imaging Technology)

دیدگاه های شرکت

برای ما مهم است که Creo مکانی باشد که در آن ارزش‌های قوی و فلسفه‌های مدیریتی مستحکم وجود داشته باشد. فن آوری نوآورانه Creo توسط فلسفه تجاری منحصر به فرد این شرکت پشتیبانی می شود. چندین اصل ساده کارکنان Creo را در سراسر جهان راهنمایی می کند: اولویت ما ارائه ارزش منحصر به فرد و پایدار به مشتریان است.

  1. همه تصمیمات باید بر اساس اقتصاد صحیح باشد.
  2. تصمیمات کلیدی با توافق کامل تیمی برای پذیرش و اجرای تصمیم گرفته می شود.
  3. ما معتقدیم که افراد زمانی بیشترین تاثیر را دارند که خود مدیریت شوند.
  4. غرامت بر اساس سهم است که عمدتاً با بررسی سالانه همتایان سنجیده می شود.
  5. همه کارمندان در ثروتی که با سخت کوشی و نوآوری به وجود آمده است به اشتراک می گذارند.

در ادامه به مطالعه بیشتر در مورد شرکت کرئو به صورت ترجمه تحت الفظی خواهیم پرداخت.

تاریخ های کلیدی

  • 1983: Creo گنجانده شده است.
  • 1989: این شرکت برنده جایزه نوآورترین محصول انجمن تولیدکنندگان الکترونیک بریتیش کلمبیا شد.
  • 1990: Creo اولین موتور تصویرساز Postscript با فرمت بزرگ را توسعه داد.
  • 1993: Creo تمرکز خود را به خودکارسازی مرحله پیش چاپ صنعت چاپ تغییر می دهد.
  • 1994: اولین سیستم تولید واقعی کامپیوتر به صفحه (CTP) به مشتریان در ایالات متحده تحویل داده شد.
  • 1995: اولین سیستم حرارتی در نمایشگاه تجاری DRUPA 95 معرفی شد. اولین سیستم CTP نصب شده در آسیا.
  • 1999: Creo در بورس تورنتو و NASDAQ عمومی می شود.
  • 2000: Creo دارایی های تجارت پیش چاپ دیجیتال Scitex Corporation Ltd. را خریداری می کند و CreoScitex را تشکیل می دهد.
  • 2002: Creo Products نام خود را به Creo Inc کوتاه می کند
  • 2005: در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۵ شرکت کرئو رسماً توسط کداک خریداری شد و بعنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه کداک ادامه فعالیت داد.

تاریخچه شرکت

Creo Inc. و بخش اصلی آن، CreoScitex، با نشان تجاری  آرم برند کرئو - تولید کننده دستگاه و ملزومات لیتوگرافی - فراتک ثبت شده  یک رهبر جهانی در ایجاد راه حل برای صنعت هنرهای گرافیک است. CreoScitex بیش از ۳۰۰ محصول تولید می کند. ارائه های آن شامل دوربین های دیجیتال حرفه ای است. تصحیح کننده های جوهرافشان; دستگاه های تصویربرداری حرارتی برای فیلم، صفحات، و اثبات. سیستم‌های اسکن رنگی و کپی‌دات؛ و نرم افزار گردش کار را پیش چاپ کنید. CreoScitex همچنین تامین کننده فناوری تصویربرداری روی پلیت و اجزای پلیت های دیجیتال افست است. محصولات CreoScitex از طریق کانال های فروش مستقیم و غیرمستقیم که توسط واحدهای توزیع در ایالات متحده، بلژیک، هنگ کنگ و ژاپن مدیریت می شوند، در دسترس هستند.

آغاز در دهه 1980

در سال 1983،Creo  در بریتیش کلمبیا ثبت شد. این نام از کلمه لاتین به معنای “من ایجاد می کنم” گرفته شده است. کرئو در پارک دیسکاوری برنابی، منطقه ای که ونکوور سان آن را به عنوان “محل لانه سازی برای شرکت های فناوری پیشرفته که ایده، تخصص و اشتیاق دارند، اما فاقد سرمایه یا تجربه بازاریابی هستند” توصیف کرد.

کریو توسط دن گلبارت و کن اسپنسر تأسیس شد. اسپنسر یک مهندس برق بود که در ونکوور بزرگ متولد و بزرگ شد. او قبل از اقامت برای کار در شرکت‌های فناوری پیشرفته، از جمله مک‌دونالد دت‌ویلر و همکاران در ریچموند، بریتیش کلمبیا، مدرک MBA گرفت. گلبارت، همچنین یک مهندس برق، در سال ۱۹۷۳ از اسرائیل مهاجرت کرد. به گزارش ونکوور سان، اسپنسر صنایع فناوری پیشرفته بریتیش کلمبیا را “محارم” توصیف کرد و گفت: “همه ما زمانی برای یکدیگر کار کرده ایم.” اسپنسر و گلبارت پایه‌های شرکتی را پایه‌گذاری کردند که در طول سال‌ها رشد ثابت و چشمگیری از خود نشان داده است.

در سال های اولیه، Creo به عنوان یک توسعه دهنده کوچک الکترواپتیکی شروع به کار کرد. در چند سال اول، اسپنسر و گلبارت در چندین پروژه که بسیاری از آنها سودآور بودند، مشغول شدند. در سال اول، Creo از کمک های مالی شورای علوم بریتیش کلمبیا، شورای تحقیقات ملی و یک قرارداد ۲.۴ میلیون دلاری تحت عنوان  Supply and Service، برنامه پیشنهادات ناخواسته کانادا دریافت کرد.

طولی نکشید که کریو در توسعه یک ضبط صوت نوری تلاش کرد. پس از سه سال تحقیق و توسعه، نمونه اولیه محصول آماده رونمایی شد. سیستم ذخیره سازی نوار نوری قادر بود یک ترابایت یا یک تریلیون بایت اطلاعات را در یک حلقه ذخیره کند. این مقدار تقریباً معادل دو میلیون کتاب ۵۰۰ صفحه ای یا ۵۰۰۰ نوار مغناطیسی رایانه است. کرئو پیش‌بینی می‌کرد که مشتری معمولی آنها شرکت‌ها، کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها باشند – به عبارت دیگر، نهادهایی که حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند.

ضبط به ۱۲۰۰ ساعت کار برای ساخت نیاز داشت و شبیه یک جعبه ذخیره سازی جمع و جور بود. این دستگاه از دو لیزر برای منفجر کردن داده ها روی یک حلقه نوار نوری ۳۵ میلیمتری که تقریباً یک کیلومتر طول داشت، استفاده کرد. داده ها در عرض چند ثانیه قابل دسترسی بودند. در آن زمان، تصور نمی شد که هیچ کس دیگری در جهان آن نوع کاری را که کرئو انجام می داد انجام دهد. محصول آنها تنها در نوع خود بود.

در مارس 1988، دولت فدرال کمک مالی ۳۲۵۰۰۰ دلاری را به کرئو برای خرید تجهیزات طراحی مرتبط با کامپیوتر برای تولید و آزمایش ضبط‌کننده‌های نوار نوری اختصاص داد. Creo پیش بینی می کرد در اواسط سال 1989 تولید شود. هدف این بود که ۲۰۰ دستگاه در سال به فروش برسد که حدود ۲۰۰۰۰۰ دلار در هر واحد فروخته می شد. قرار بود فروش در ایالات متحده متمرکز شود. Vancouver Sun به نقل از اسپنسر گفت: “ما تنها شرکتی در آمریکای شمالی هستیم که به دنبال بازار بزرگ هستیم. بیش از حد نگران رقابت نیستم.”

در سال 1989، شرکت کرئو اولین جایزه خود را دریافت کرد – جایزه “نوآورترین محصول” انجمن تولیدکنندگان الکترونیک بریتیش کلمبیا را برای یکی دیگر از پروژه های خود – فتوپلوتر لیزری ۳۲ پرتو. در سال 1991، کریو دوباره این جایزه را برای ضبط نوار نوری خود دریافت کرد. همچنین در فهرست «۱۰۰ محصول برتر نوآورانه» R&D قرار گرفت. در سال 1992، ضبط نوار نوری مدال طلای شورای علوم بریتیش کلمبیا را برای “ابتکارترین محصول” دریافت کرد. در سال های بعد، محصولات Creo قرار بود جوایز بیشتری را از سازمان های مختلف و در دسته های مختلف دریافت کنند.

در 2 ژانویه 1990، توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی، با پیشنهاد آن برای حذف تعرفه‌ها بر رایانه‌ها و تجهیزات، امتیازی برای کرئو بود. اسپنسر گفت که این توافقنامه دسترسی بهتری را برای شرکتش به بازاری ده برابر بزرگتر از بازار کانادا فراهم می کند. او پیش‌بینی کرد که این توافق یا به Creo  اجازه می‌دهد قیمت‌های خود را کاهش دهد یا قیمت تعرفه را حفظ کند و سود بیشتری کسب کند. نتیجه پیش‌بینی‌شده یا افزایش حجم فروش یا رشد شرکت خواهد بود – با نیاز متناظر به استخدام کارمندان بیشتر در هر دو مورد.

تا سال 1992، کریو ۱۰۰ نفر را استخدام کرد. در همان سال، آنها یک قرارداد بزرگ با شرکت میلیارد دلاری ژاپنی Dainippon Screen Manufacturing Co. Ltd امضا کردند. قرارداد 8 میلیون دلاری تحقیق و توسعه و تولید سال اول برای تولید موتور پلاتر را پوشش می داد. Dainippon محصولاتی برای هنرهای گرافیکی و صنایع نیمه هادی ساخت. آنها از یک پلاتر به قیمت ۳۰۰۰۰۰ دلار برای ایجاد یک صفحه چاپ از یک قطعه فیلم استفاده کردند. بر اساس این قرارداد، کریو “جرم” پلاتر – موتور را تولید کرد. ساخت هر واحد چند صد ساعت طول کشید.

این امر Creo را با دو محصول اصلی تأسیس کرد: ضبط نوار نوری و موتور پلاتر. در حال حاضر، ضبط کننده به بازارهای دفاعی و اطلاعاتی ایالات متحده، آژانس فضایی اروپا و مرکز سنجش از دور کانادا فروخته شده بود. این شرکت همچنین به فروش سالانه ۱۰ میلیون دلاری دست یافت و از زمان دریافت کمک های مالی در سال اول خود سودآور بود. اکثریت مالکیت دارند.

آرم برند کداک - تولید کننده دستگاه و ملزومات لیتوگرافی - فراتک

شرکت کداک در ادامه رشد تجارت خود در زمینه ارتباطات گرافیکی، تنها مالک سرمایه گذاری مشترک سابق Kodak Polychrome Graphics شد و Creo و ۲۲ سال بعد از تأسیس شرکت کرئو، در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۵ کمپانی Creo Inc. را خریداری کرد. (در مورد تاریخچه برند شرکت کداک بیشتر بدانید.)

1993: تغییر تمرکز

در سال 1993، Creo تلاش ها و نوآوری های تکنولوژیکی خود را بر روی صنعت چند میلیارد دلاری هنرهای گرافیک متمرکز کرد. طبق وب سایت این شرکت، “متخصصان مکانیک دقیق، الکترونیک و اپتیک سخت افزاری را توسعه دادند که از فناوری لیزر برای بازتولید تصاویر با وضوح بالا روی فیلم استفاده می کرد.” سپس از این فیلم برای ظهور پلیت چاپ استفاده شد. با این نوآوری‌های سخت‌افزاری اولیه، Creo به دلیل کیفیت کار بالا و تجهیزات قابل اعتماد شهرت پیدا کرد.

در سال 1994، Webcom Ltd.، سازنده بزرگ کتاب کانادایی، قصد خود را برای استفاده از یک سیستم دیجیتالی کامپیوتر به صفحه که توسط Creo Products Inc. فایل های دیجیتال، با dpi (نقطه در هر اینچ) 2400. زمان با dpi 3200 به چهار دقیقه افزایش یافت. (پست اسکریپت یک زبان توصیف صفحه است که توسط Adobe Systems Inc توسعه یافته است. این زبان در بسیاری از چاپگرها، صفحه‌سازها و سیستم‌های نمایش استفاده می‌شود.)

Creo 3244  به گونه ای طراحی شده بود که بدون مراقبت در نور روز کار کند و می تواند در قسمت پیش چاپ یا در مجاورت پرس کار کند. این امکان ساخت به موقع پلیت و بازسازی سریع پلیت توسط اپراتور چاپ را فراهم کرد. وبکام دریافت که زمانی که کتابی با جلد سخت منتشر می شد، قالب بندی مجدد کتاب برای انتشار در جلد نرم پس از انتقال به فرمت دیجیتال بسیار آسان تر و ارزان تر است. علاوه بر این، پس از دیجیتالی شدن، می توان یک کتاب را به آسانی به وسیله ذخیره سازی دیگری مانند یک لوح فشرده منتقل کرد. ونکوور سان به نقل از رئیس وبکام وارن ویلکینز گفت: “Creo سیستمی را ارائه می دهد که اکنون بهتر از سایر سیستم های موجود در بازار کار می کند و کار می کند. این دستگاه به ما امکان می دهد ۵۰۰۰۰ پلیت را به صورت آنلاین ذخیره کنیم و ممکن است برای یک کتاب به ۱۲ پلیت نیاز داشته باشید.”

Creo پیش بینی کرد که فروش Platesetters با فرمت بزرگ خود که کمتر از ۱ میلیون دلار فروخته می شود، در سال 1995 سه برابر شود و از ۱۵ میلیون دلار به ۴۵ میلیون دلار برسد. اشتغال به ۲۷۰ نفر افزایش یافته بود و پیش بینی می شد در سال آینده به ۳۵۰ نفر برسد.  پلیت ستر  در ایالات متحده و اروپا به بازار عرضه می شد. هنگامی که R.R. Donnelly & Sons شرکت می کنند. در شیکاگو شروع به سفارش دادن تعداد قابل توجهی از محصول کرد، Creo به تامین کننده پیشرو سیستم های کامپیوتر به صفحه تبدیل شد.

سپس، Creo  تلاش کرد تا فرآیند پیش‌پرس را بهتر و سریع‌تر کند. (پیش چاپ به تهیه و مونتاژ متن و تصاویر اشاره دارد). آنها می خواستند زمان درگیر در چرخه را کاهش دهند و ناهماهنگی های مرتبط با کار فیلم را از بین ببرند.

اولین فناوری Computer-to-Plate (CTP) Creo بر اساس فناوری نور مرئی بود. در سال 1995، این شرکت فناوری تصویربرداری حرارتی جدیدی را معرفی کرد که از گرما به جای نور برای تصویربرداری از مواد حساس به مادون قرمز مانند رسانه های محافظ و صفحات حرارتی استفاده می کرد. آنها با این فناوری توانستند وضوح بالاتری ارائه دهند و چالش های مربوط به کار با صفحات حساس به نور را از بین ببرند. چاپگرها کنترل فرآیند اضافی در کار پرس داشتند و می‌توانستند خروجی ثابت و باکیفیت تولید کنند و در عین حال هزینه‌های پیش‌چاپ را کاهش دهند. تصور می شد که این محصول دوستدار محیط زیست است، زیرا از هیچ فیلمی استفاده نمی کند و بنابراین هیچ آلاینده فلزی ندارد. وب‌سایت Creo گزارش می‌دهد که «نوآوری‌های Creo حق ثبت اختراع را تضمین کرده و جوایزی را به دست آورده است، اما مهم‌تر از همه آنها به چاپگرهای سراسر جهان کمک کرده‌اند تا موفق شوند و به اهداف تجاری روزانه خود برسند».

ونکوور سان گزارش داد: “اگر مجلات ایالات متحده را که به بازار انبوه عرضه می شوند مانند Sports Illustrated، Glamour یا Scientific American مطالعه می کنید، به احتمال زیاد محصول نهایی فناوری CTP Creo را دیده اید.” تا آگوست 1998، نیروی کار Creo به ۱۰۲۳ رسید. معاون رئیس جمهور و مدیرعامل مارک دنس پیش بینی کرد که رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی در سال ادامه یابد.

در سال 1999، Creo  گزارش داد که از هر ده چاپگر بزرگ تجاری آمریکای شمالی، هشت نفر از محصولات آن استفاده می کنند. تحت شرایط یک سرمایه گذاری مشترک با سازنده ماشین چاپ آلمانی Heidelberger Druckmaschinen AG، فناوری Creo در سراسر جهان توزیع می شد. با این حال، کریو چندان شناخته شده نبود. Vancouver Sun نوشت: “Creo مشخصات عمومی ضعیفی دارد، عمدتاً به این دلیل که مالکیت خصوصی است.” در آن زمان، کارمندان و بنیانگذاران بیش از ۵۰ درصد از شرکت را در اختیار داشتند و گلدمن ساکس به لطف سرمایه گذاری ۲۷ میلیون دلاری در Creo در اواخر سال 1995، مالک ۱۳ درصد بود.

در ژوئیه همان سال، Creo برای عرضه اولیه عمومی (IPO) پنج میلیون سهم اقدام کرد. در آن زمان ارزش بازاری ضمنی ۶۶۶ میلیون دلار کانادا داشت. شرکت قصد داشت از پول جمع آوری شده از IPO برای سرمایه در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت استفاده کند. فروش در سه ماهه آخر سال 1999 بهترین در تاریخ شرکت بود. سهام به بالاترین حد خود رسید. در این بین، این شرکت به اهداف اعلام شده خود ادامه داد: توسعه پایگاه فروش و خط تولید خود و در عین حال سرمایه گذاری میلیون ها دلار در تحقیق و توسعه.

تشکیل CreoScitex: 2000  و پس از آن

در سه ماهه اول سال 2000، سهامداران Creo خرید یک رقیب اصلی، بخش پیش چاپ شرکت Scitex در اسرائیل را تایید کردند. ارزش معاملات سهام کمی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بود. این باعث شد که Scitex با ۲۷ درصد سهام، بزرگترین سهامدار Creo شود. این خرید به ترکیب Creo و Scitex تا ۲۰ درصد سهم بازار تجهیزات پیش چاپ را داد. تحلیلگران گزارش دادند که از هر ده چاپگر بزرگ تجاری در آمریکای شمالی، ۹ نفر تا آن زمان سیستم های Creo را تطبیق داده بودند و تعداد سیستم های نصب شده شرکت دو برابر سایر رقبای خود بود. روزنامه ونکوور سان به نقل از توبیاس فیشبین، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری ایلانوت باتوچا، گفت: “این معامله برای هر دو طرف معامله خوبی به نظر می رسد. این معامله یک رهبر مطلق در زمینه پیش چاپ دیجیتال ایجاد می کند و رقابتی را که در سال بسیار شدید بود لغو می کند. سه ماهه اخیر.”

در آوریل 2000، ابتکارات چاپ بر اساس تقاضای Creo Products Inc. و Scitex متحد شدند تا CreoScitex را تشکیل دهند. CreoScitex به بخش اصلی Creo Products تبدیل شد. درآمد در سه ماهه دوم ۵۰ درصد و سود خالص ۶۶ درصد افزایش یافت. به دلیل این خرید، Creo  به سرمایه گذاری مشترک طولانی مدت خود با Heidelberger Druckmaschinen AG پایان داد. زمانی که دو شرکت نتوانستند در مورد اصلاحات قرارداد سرمایه گذاری مشترک به توافق برسند،Creo  از این قرارداد انصراف داد و در عوض بر سر توافقنامه سازنده تجهیزات اصلی (OEM) با هایدلبرگ مذاکره کرد.

در ژوئن 2000، Creo Products 24  میلیون دلار به صورت نقد و سهام برای نرم افزار Intense پرداخت کرد. نرم‌افزار Intense همچنین در ونکوور مستقر است، نرم افزاری را برای طراحان گرافیک، کاربران تجاری و متخصصان چاپ توسعه داده است. همچنین نرم افزار مهندسی سفارشی تحت قرارداد. این خرید به Creo حقوق انحصاری برای فناوری‌ها و محصولاتی داد که مکمل CreoScitex بودند، و همچنین به شرکت اجازه داد به شبکه نرم‌افزار Intense متشکل از ۵۰ توزیع‌کننده و فروشنده نرم‌افزار در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، ژاپن و آمریکای لاتین دسترسی داشته باشد.

در این زمان، Creo 4000  کارمند در سراسر جهان داشت، خط تولید خود را گسترش داده بود و دامنه جهانی خود را گسترش داده بود. سه مرکز تحقیق و توسعه و تولید داشت: یکی در ونکوور، یکی در اسرائیل و دیگری در ایالات متحده. در نوامبر 2000، علیرغم یک دوره رشد سالم، سهام کریو در یک روز ۷ دلار به ازای هر سهم به ۳۸ دلار کاهش یافت. این استان آن را به عنوان “روز خون ریزی با فناوری پیشرفته در بازارهای آمریکای شمالی” گزارش کرد.

در ژانویه 2001، Creo  سهم خود از Nihon CreoScitex را به ۸۱ درصد افزایش داد. این شرکت تابعه متعلق به اقلیت بود. انتظار می رفت این افزایش به Creo اجازه دهد تا بیشتر در صنعت هنرهای گرافیک در ژاپن نفوذ کند.

در فوریه 2001، کریو به عنوان یکی از بهترین سهام اخلاقی برای کانادایی ها معرفی شد. سه ماهه اول سال 2001 مثبت بود. درآمد تعدیل شده کریو ۱۰ میلیون دلار بود، در مقایسه با ۵ میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2000.

در سال 2002 Creo آماده برای یک دوره سودآوری و رشد مداوم ظاهر شد. علاوه بر خطوط تولید اصلی خود که قبلاً توضیح داده شد، CreoScitex  همچنین یک تامین کننده OEM فناوری تصویربرداری برای تجهیزات تصویربرداری روی چاپ است، در حالی که یک شبکه جهانی از دفاتر فروش و خدمات، فروشندگان، فروشندگان، و شرکای OEM فروش بین المللی و پشتیبانی مشتری را ارائه می دهند.

شرکت های تابعه اصلی

از شرکت های زیر به عنوان شرکت های تابع کرئو که به نوعی با آن همکاری دارند یا سهامدار در تولید و ساخت محصولات کرئو هستند نام برده می شود.

  • Nihon Creoscitex (ژاپن؛ 81%) 
  • CreoScitex Europe S.A (اروپا)
  • CreoScitex Corporation Ltd (اسرائیل)
  • CreoScitex Asia Pacific (H.K.) Ltd. (هنگ کنگ)
  • CreoScitex America, Inc. (U.S.)
  • CreoScitex خاورمیانه-آفریقا
  • Printcafe Software Inc. (ایالات متحده؛ 30%)

واحدهای عملیاتی اصلی

  • CreoScitex

رقبای اصلی

  • Agfa-Gevaert NV
  • Barco NV
  • Scitex Corporation
  • شرکت AB Dick

بیشتر خواندن

بوئی، ویلیام، “اکتساب منجر به پایان سرمایه گذاری مشترک”، ونکوور سان، 6 آوریل 2000.
——، “شرکت فناوری چاپ برنابی با پایان سال اول به اوج جدیدی رسید”، ونکوور سان، 1999، P.D4.
——، “C.-Bred Creo Keeps Growing”، Vancouver Sun، 18 اوت 1998.
——، “Creo CEO Beams After Graphics Company Turns Record Profit”، Vancouver Sun، 6 مه 2000، ص. E4.
——، “Creo Products برای پرداخت 24 میلیون دلار نقد، سهام برای نرم افزار شدید”، Vancouver Sun، 1 ژوئن 2000.
——، “بهترین فصل اول تا کنون، Burnaby’s Creo Reports”، Vancouver Sun، 25 ژانویه 2000.
“شرکت فناوری چاپ برنابی آماده عرضه اولیه سهام 83 میلیون دلاری است”، ونکوور سان، 20 می 1999.
“Creo Buying Israel-based Preprinting Division”، Vancouver Sun، 19 ژانویه 2000.
“روند صعودی کرئو ادامه دارد”، استان، 26 آوریل 2000.
فورد، اشلی، “کریو با وجود “سال رشد قابل توجه” لغزش می کند، استان، 12 نوامبر 2000.
ونکوور سان، 17 مارس 1989، “کارآفرین با فناوری پیشرفته می گوید: فرش را پهن کن!”
Lamphier، Gary، “Creo Set to Take Business Public”، Vancouver Sun، 5 فوریه 1997.
نات، راد، “کریو اسنتچس شرکت Scitex در معامله سهام 500 میلیون دلاری” ونکوور سان، 31 مارس 2000.
اسمیت، دیوید، “سازندگان آماده برای پرده برداری از سوپر نوار”، ونکوور سان، 6 آوریل 1988.
——، “Creo تبدیل به تامین کننده برتر سیستم های صفحه ای می شود”، Vancouver Sun، 30 اکتبر 1999، ص. C13.
——، “Creo Expects Plate-Setter to Be Trend-Setter”، Vancouver Sun، 22 نوامبر 1994.
اسپنسر، کن، “شرکت برنابی قرارداد بزرگ ژاپنی را به ارمغان می آورد”، سان ونکوور، 12 مارس 1992.
وانلس، تونی، «کریو به نوآوری اعتقاد دارد»، استان، 3 مه 1992.
منبع: International Directory of Company Histories, Vol. 48. چاپ سنت جیمز، 2003.

لینک منبع مقاله تاریخچه کرئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مجموعه فراتک همانند سایر وب‌سایت‌ها از جمع‌آوری IP و کوکی‌ها استفاده می‌کند. اما پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی مجموعه فراتک و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها حداکثر تلاش را به عمل می‌آورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری کند. لطفاً برای بهبود تجربه کاربری خود این مورد را تأیید نمائید.